Dag 12 en 13: Tochtje Bali & Relaxdag V3.0

By August 15, 2010Uncategorized

Hallo luitjes!

Daar gaan we dan weer voor een nieuwe blog. Ik heb gister een dagje strand ingeruild voor een dagje Balinese highlights dus verhalen genoeg!

We hadden voor de tour een “privé-chauffeur”geregeld. Niks decadents maar gewoon een busje met een mannetje die het eiland (en de wegen erop) goed kent.

Er waren een paar dingen die we graag wilde zien maar de haalbaarheid van het plan wisten we niet maar na een kort overleg met de chauffeur hoorden we dat het allemaal te doen was.

Als eerste punt hadden we Puri Tanah Lot, de vertaling weet ik niet maar het is in ieder geval een tempel in het water. Het was best mooi om te zien aangezien de tempel bij eb te voet te bereiken is maar als het vloed is omgeven is door hoge golven.

Onderweg van Tanah Lot naar Turtle Island kon je langs Kuta, een behoorlijk toeristische stad. Mij leek het wel leuk om nog een shirtje van het Hard Rock Cafe maar dan die van Bali te hebben dus hier hebben we even een korte stop gemaakt.

Hierna zijn we naar Turtle Island gegaan, een soort Pieterburen maar dan voor schilpadden. Dit ging alleen met de boot dus er ging ook nog een leuk tochtje en een mislukte vispoging aan vooraf. De allerkleinste schilpadden waren een paar maanden geleden vrij gelaten in de zee dus de jongste waren 5 jaar en zaten in een afgesloten deel. De ouderen zwommen bij elkaar in een afgesloten stuk zee waar je doorheen kon lopen en de schilpadden op kon tillen. Best zwaar voor zo een klein beest! Buiten schilpadden waren er ook andere dieren die je aan kon raken en mee op de foto kon. Natuurlijk wilde ik dolgraag met een python op de foto maar laat nou net op dat moment mijn camera weigeren haha. Verder was er nog een mega vliegende hond, een tucan, een zeearend en leguaan of een comodoveraan, ik zie het verschil niet.

Hierna zijn we naar Dreamland Beach gereden. Het is een mega stuk grond wat overgoten is met zonlicht maar eigenlijk net het zonlicht mag zien, het is namelijk gekocht met corrupt geld door de zoon van een oud-president, de rest moet je maar ff googlen voordat ik dadelijk allemaal dreigmails heb! Buiten dat is het wel echt een droomachtig stuk grond, het was niet echt een wit bountystrandje met overal palmbomen maar wel echt mooi.

Doordat we met een busje reden konden we wat meer op één dag zien dan met de grote bus  van het eerste deel van de reis die gemiddeld 30 km/h reed dus we reden door naar Uluwatu.

Uluwatu is een tempel die gebouwd is op een rots. Het laatste stuk weg naar de rots gaat te voet langs een stuk waar veel apen zijn. Bij aankomst werd meteen de noodzaak van het bordje dat je op moet passen met brillen en petten vanwege de apen duidelijk. Er stond namelijk een toerist te schelden tegen een aapje die 2 meter hoger met zijn bril zat te spelen. Het bewijs vind je onder “Foto’s Java en Bali”

Vooral de zonsondergang in combinatie met de traditionele dans zou heel erg mooi moeten zijn. Net boven de horizon was een dik wolkendek dus een echt zonsondergang is het niet geworden. De dans werkte nogal op mijn lachspieren, er waren een stuk of 30 volwassen mannen een uur lang monotone kreten uit aan het slaan met daartussendoor wat sterk opgemaakte vrouwen die een of ander belachelijk verhaal opvoerde.

Hierna was het avond en tijd om te gaan eten. Op de weg van Uluwatu naar Sanur was een dorpje dat langs het strand allemaal eettentjes had. Het bestellen ging nogal apart. Je kon vanaf een kaart kiezen maar je kon ook even naar het begin van het restaurant lopen om naar je avondeten uit te kiezen. We kozen voor een roodbaars van 1,5 kilo. De vis werd vervolgens ontdaan van de ingewanden opengevouwen en in zo een zelfde visklem gelegd als bij een BBQ. Na een paar minuutjes was die gaar en konden we gaan eten. De tafeltjes stonden op een meter of 10 van de oceaan dus dat was echt een sjieke locatie !

Hierna zat de dag er alweer op en gingen we terug naar Sanur.

Vandaag is de laatste dag met zijn allen dus bleef ik rond het hotel terwijl mijn ouders er weer op uittrokken.

We wilden graag gaan snorkelen wat het beste ’s ochtends kan dus stonden we om 10 uur met zijn alle klaar om eens te gaan kijken wat er nog meer op de zeebodem is dan zeewier.

Gelukkig was ik niet de enige met nauwelijks snorkel en flipperervaring dus we waren allemaal even aan het proberen uit de voeten te komen met die flippers. Er waren echt mooie vissen te zien die zo dicht langs je zwommen dat je af en toe schrok als er eentje tegen je aan zwom! Na een dikke 20 minuten hadden we het eigenlijk wel gezien dus zijn we terug gegaan voor een 2e keer op de jetski’s. Hierna hebben we lekker aan het strand gelegen en nu ben ik weer helemaal fris voor alweer de laatste keer met zijn alle uiteten.

Morgen hebben we om 7 uur ’s avonds de vlucht van Denpasar naar Kuala Lumpur en iets voor middernacht (plaatstelijke tijd) vliegen we van Kuala Lumpur naar Amsterdam waar om half 7 ’s morgens de Nederlandse bodem weer onder de voeten hebben.

De vluchtnummers:
Denpasar – Kuala Lumpur: MH 852
Kuala Lumpur – Amsterdam: MH 16

Ik zal in het vliegtuig en of bij thuiskomst nog een laatste samenvattende blog posten dus kijk over een paar dagen gerust nog eens terug!

Ik heb wat foto’s gepost van de trip gister en de 2e ronde op de jetski.